Богатото на пробиотици кисело мляко може да допринесе за понижаване на кръвното налягане, сочат резултатите от изследване на учени от университета „Грифит“ в австралийския щат Куинсланд.
Пробиотиците са полезни бактериални щамове, които допринасят за доброто функциониране на червата в човешкия организъм и се срещат в йогурта и ферментирали храни.
Авторите на изследването настояват, че благотворният ефект от пробиотиците върху кръвното налягане е реален.
„Анализът на резултатите от малък брой проучвания навежда на мисълта, че редовното приемане на пробиотици може да е част от здравословен начин на живот, който цели да се понижи кръвното налягане, както и да се поддържат здравословните му нива.
Става въпрос за пробиотиците в йогурта, подквасеното мляко и сиренето, както и за добавките пробиотици”,
заяви ръководителката на изследването Цзин Сун.
Макар изследването да не фокусира вниманието върху ефекта от приемането на пробиотици, Сун и колегите й уверяват, че предишни проучвания са установили, че пробиотиците допринасят за контрола на кръвното налягане, като понижават лошия холестерол в кръвта, предотвратявайки образуването на плаки, и като регулират нивата на кръвната захар.
Източник: БНюз
Лятото е време за отдих и пътешествия, но дори и в най-слънчевите дни, природата може…
Най-хубавото на "Цаца на фурна" е именно нейната непринуденост. Фокусът пада върху качеството на прясната…
Бургас ще бъде домакин на песенния конкурс "Евровизия" през 2027 г., а летищната инфраструктура е…
Когато летните жеги настъпят, търсим винаги нещо освежаващо и леко. Една от най-обичаните и традиционни…
Утрешният ден ще бъде предимно слънчев за по-голямата част от България. Около и след обяд,…
Във връзка с оперативни превключвания и неотложни ремонтни дейности по съоръженията за доставка на електроенергия,…
Leave a Comment