Категории: Интересно

Четири напитки, които смъкват холестерола и прочистват кръвоносните съдове

Реклама

За да се намали процентът на холестерола, обикновено се препоръчва да се приемат лекарства и да се промени диетата. Препоръчва се обаче и да се включат в диетата и редица здравословни напитки

Холестеролът е полезен и вреден. Ако нивото на втория тип се повиши в кръвта, тогава съдовете стават крехки, стените се сгъстяват и луменът се стеснява.

Колкото по-голямо е отклонението от нормата, толкова по-голям е рискът човек да развие сериозни усложнения. Например, атеросклероза, инфаркт, инсулт, хипертония. За да се намали процентът на холестерола, обикновено се препоръчва да се приемат лекарства и да се промени диетата.

Препоръчва се обаче и да се включат в диетата и редица здравословни напитки. Ето кои могат да са полезни:

Обезмаслено мляко
При висок холестерол се препоръчва да се изключат мастните млечни продукти от диетата. Въпреки това, напитка, в която са отстранени мазнините, е изключително полезна. Така според резултатите от едно от проучванията се оказа, че когато обезмасленото мляко е било включено в диетата, делът на холестеролните съединения намалява с 8% за 4 месеца.

Съдържащият се в продукта холин намалява количеството на вредното вещество в кръвта. Калият поддържа здравето на съдовете и сърцето.

Чай
Напитката съдържа флановоли, танини, кофеин. Тези съединения имат положителен ефект върху имунната и нервната система, липидния метаболизъм. Процентът варира за сортовете чай. Най-полезните по отношение на състава си са черните и зелените сортове, билковите отвари.

Чаените напитки съдържат катехини, които действат като понижаващи липидите средства. Тези съединения понижават нивото на нежелан холестерол или липопротеини с ниска плътност в кръвта. В същото време нивото на добрия холестерол се повишава. Оказва се, че вероятността от развитие на атеросклероза намалява.

Сокове
Напитките, направени от естествени плодове, зеленчуци и горски плодове, тонизират тялото, премахват вредния холестерол от кръвта и намаляват риска от инсулти или инфаркти. Метаболизмът се подобрява, имунитетът се укрепва.

Препоръчва се да включите в диетата портокалови смутита, морков и ябълка, тиква, краставица или черешов сок. Напитки от цвекло, домат, нар помагат перфектно.

Минерална вода
Напитката елиминира излишния холестерол, нормализира храносмилането, подобрява състоянието на сърцето и кръвоносните съдове. Препоръчва се добавяне на вода с разтворени соли и микроелементи в диетата само след консултация с лекар. Клетките трябва да получават достатъчно вода, преди да ядат. Това ще помогне за насищане на течността, за да се избегне сгъстяване на кръвта след хранене.

Реклама
Leave a Comment

Последни новини

Областният управител настоява незаконните постройки в „Баба Алино“ да бъдат съборени

Задълбочено разследване на Областната администрация във Варна хвърли светлина върху съмнителни действия, свързани с изсичане…

преди 23 минути

Невидимата заплаха: Превенция срещу кърлежи за безопасно лято

Летните месеци са любимо време за разходки сред природата, пикници и градинарство. Но заедно с…

преди 2 часа

Осъдиха на една година македонски българин за коментар във Facebook

70-годишният Драги Каров от Велес, познат активист сред хората с българско самосъзнание в Северна Македония,…

преди 3 часа

Пълен джип с младежи се заби в дърво. Само един оцелял

Тежък инцидент с фатален край разтърси снощи района между селата Крислово и Динк. Трима млади…

преди 3 часа

В навечерието сме на празник: Вижте кой празнува имен ден в неделя

На 14 юни, България отбелязва не само лични празници, но и важен духовен ден. Имен…

преди 4 часа

Дете почина в линейка на път за Варненска болница

Двустранна пневмония и вродена сърдечна малформация са установени като причини за смъртта на шестмесечно бебе…

преди 4 часа