Оказва се, че рибеното масло не е полезно за всички
Американски и италиански учени посочиха опасностите от хранителните добавки с омега-3 киселини за определена група пациенти, пише сп. „Юръпиън харт джърнъл“.
По думите на Салваторе Карбоне от университета в Ричмънд, щата Вирджиния, рибеното масло може да предизвика при някои пациенти атриална фибрилация. Тя е най-честата форма на аритмия.
Рибеното масло обикновено се препоръчва за понижаване на риска от сърдечносъдови заболявания. Но при хората с високи нива на липиди в кръвта омега-3 ненаситените мастни киселини могат да предизвикат дефибрилация на предсърдието.
По данни на статистиката, цитирана в статията, при пациентите със споменатите показатели пет пъти е повишен рискът от инсулт, предава БТА. В рамките на изследването специалистите в продължение на 2-7,5 години са наблюдавали 50 277 пациенти, които получавали рибено масло и плацебо. При това процентът на омега-3 в хранителните им добавки се колебаел.
По този начин учените могли да установят несъмнената връзка между тази добавка и възникването на аритмии.
По публикацията работи Снежина Раева
Слънце, дъжд и умерени температури: Какво време ни очаква днес? Прогноза за времето: Лятна жега…
Задълбочено разследване на Областната администрация във Варна хвърли светлина върху съмнителни действия, свързани с изсичане…
Летните месеци са любимо време за разходки сред природата, пикници и градинарство. Но заедно с…
70-годишният Драги Каров от Велес, познат активист сред хората с българско самосъзнание в Северна Македония,…
Тежък инцидент с фатален край разтърси снощи района между селата Крислово и Динк. Трима млади…
На 14 юни, България отбелязва не само лични празници, но и важен духовен ден. Имен…
Leave a Comment