Категории: Интересно

Кафето е гаранция за дълголетие: По колко чаши на ден да пием?

Реклама

Освен, че ни осигурява дълголетие, кафето е и надеждно средство за намаляване на риска от деменция и диабет, сочат данни от проучване, в което участие са взели 500 000 души

Пиенето на три чаши кафе всеки ден може да ви помогне да живеете по-дълго. Това сочи мащабно проучване, продължило повече от десетилетие.

Редовните потребители на напитката имат 12% по-малка вероятност да починат преждевременно. И имат много по-голям шанс да не получат сърдечно-съдови заболявания или инсулт, показват резултатите.

Изследването установява още, че полезните свойства на кафето имат ефект само ако то се пие смляно, а не под формата на нескафе. Мащабното проучване е обхванало 500 хиляди души, предаде БГНЕС.

Освен кофеина, напитката съдържа и минерали и антиоксиданти. Някои проучвания свързват кафето с намаляване на риска от рак, диабет тип 2 и деменция.

Други обаче посочват повишен риск от високо кръвно налягане и смърт от сърдечно-съдови заболявания.

Новото проучване, проведено от екип от академици от университета Semmelweis в Унгария и университета Queen Mary в Лондон, доказва, че напитката не повишава кръвното налягане и има ползи за сърдечно-съдовата система.

Доброволците са проследени в продължение на 11 години, което позволява на експертите да анализират разликите между групите.

Сред участниците 22% не пият кафе, а 58% пият до три чаши на ден. Резултатите от проучването са публикувано в European Journal of Preventive Cardiology.

Разтворимото кафе съдържа повече кофеин и антиоксиданти, но има два пъти повече акриламид – вещество, което се намира в някои храни, което е свързано с повишен риск от рак и увреждане на нервната система.

По публикацията работи: Мариела Анастасова

Реклама
Leave a Comment

Последни новини

Промени в престоя на американски военни самолети в България: Ето каква е причината

Четири американски самолета напуснаха временно летище София В последните дни се появи интерес към присъствието…

преди 2 часа

СДВР започна проверка за заплахи срещу пострадали при катастрофата на „Челопешко шосе“

Разследват заплахи срещу пострадали при катастрофа: СДВР се самосезира по случая на „Челопешко шосе“ Столичната…

преди 2 часа

Тръмп: На Иран им отне твърде дълго време за преговори, ще платят висока цена

Тръмп към Иран: „Ще платите висока цена“ заради бавните преговори Напрежението в Близкия изток отново…

преди 2 часа

Румен Радев към Молдова: Реалните реформи са ключът към европейската интеграция

България подкрепя Молдова по пътя към ЕС: Радев и Мунтяну обсъдиха задълбочаване на отношенията Министър-председателят…

преди 3 часа

Рокади в приходната агенция: МС назначи Борис Михайлов за шеф на НАП

Борис Михайлов се завръща начело на НАП: Кой е новият изпълнителен директор? Министерският съвет официално…

преди 3 часа

Компенсации за семейства с неприети деца в градина във Варна и страната

Родители на неприети в детски заведения деца получават компенсации за 2026 година Правителството взе ключови…

преди 3 часа