Категории: България

От днес се увеличава минималната работна заплата

Реклама

Размерът й ще се повиши с 9,2% спрямо сегашната й стойност. Така тя ще достигне 710 лв.

Минималната работна заплата за страната се увеличава от днес от 650 лв. на 710 лв. месечно, а минималната работна часова заплата ще бъде 4,29 лв. Размерът на минималната работна заплата ще се повиши с 9,2% спрямо сегашната й стойност, предаде bTV.

Минималният осигурителен доход за самоосигуряващите се също се увеличава от 650 лв. на 710 лв., считано от 1 април. Минималният осигурителен доход за регистрираните земеделски стопани и тютюнопроизводители се увеличава от 420 лв. на 710 лв.
Максималният осигурителен доход за всички осигурени се увеличава от 3000 лв на 3400 лв.

Размерът на социалната пенсия за инвалидност се определя както следва:

  • за хора със 100% трайно намалена работоспособност/вид и степен на увреждане и определена чужда помощ – 160% от социалната пенсия за старост (при 135% до 1 април);
  • за хора с над 90 до 100% трайно намалена работоспособност/вид и степен на увреждане – 140% от социалната пенсия за старост – при 135% до 1 април;
  • за хора с между 71 и 90% трайно намалена работоспособност/вид и степен на увреждане – 130% от социалната пенсия за старост при 125% до 1 април.

Има промени и при минималния и максималния дневен размер на паричното обезщетение за безработица: минималният става 18 лв. от 1 април – при 12 лв. до 31 март, а максималният от 74,29 лв. до 31 март се променя на 85,71 лв. от 1 април.
Паричното обезщетение за отглеждане на дете до 2-годишна възраст от 650 лв до 31 март става 710 лв. от 1 април.

Паричното обезщетение за отглеждане на дете до 2-годишна възраст от 650 лв до 31 март става 710 лв. от 1 април.

От 1 април се увеличава доходният критерий за получаване на семейни помощи за деца и той става съответно 610 лв. – за получаване на пълния размер на помощта, и от 510 до 610 лв. – за получаване на 80 % от нея.

Увеличават се и детските надбавки, като за едно дете сумата се повишава от 40 на 50 лв., за две – от 90 на 110 лв., за три – 135 лв.

Работещите, които получават ваучери за храна, вече ще могат да взимат не до 80 лв. месечно, а до 200 лв.

По публикацията работи: Пламена Сутева

Реклама
Leave a Comment

Последни новини

Оставиха в ареста шефка на клиника в Пловдив заради източването на НЗОК

Схема за милиони: Разкриха фиктивни хоспитализации в болница „Свети Георги“ Окръжният съд в Пловдив постанови…

преди 10 часа

Полицията отцепи района около президентството

Полицейска блокада пред Президентството по време на КСНС: Оставен куфар вдигна на крак службите в…

преди 10 часа

Варна ограничава броя на дежурните детски градини за коледните празници

Промени в работата на детските градини във Варна по време на празниците Предстоящите коледни и…

преди 11 часа

Инцидент в Черно море: Танкер под либерийски флаг пламна край руския бряг

Танкер се запали край бреговете на Сочи след атака с безпилотен апарат Напрежението в Черно…

преди 11 часа

Когато трябва да подадем документи: как обединяването онлайн улеснява нещата

В ежедневието често се налага да подаваме комплекти от документи, при кандидатстване за услуга, при…

преди 11 часа

Политолог: Русия е директна заплаха за българската национална сигурност

Проф. Светослав Малинов: България трябва да активира член 4 на НАТО заради инцидентите в Черно…

преди 11 часа