Категории: Интересно

Проучване: Някои храни предотвратяват развитието на деменция

Реклама

Учени установиха, че консумацията на храни от растителен произход, като като зеле, спанак, броколи и грах могат да намалят риска от развитието на деменция, тъй като съдържат в себе си лутеин и зеаксантин

Хранителен режим, богат на антиоксиданти, може да защити мозъка и да предотврати развитието на деменция, сочи американско проучване, цитирано от ЮПИ.

Проучването е на специалисти от Националния институт за стареенето в САЩ, намиращ се в Балтимор. Те установяват, че хората, чиято кръв съдържа най-високи количества на три ключови антиоксиданта, са по-малко склонни да развият деменция, отколкото тези с по-ниско съдържание на тези вещества.

“Изводът е, че здравословната диета, богата на антиоксиданти от тъмни листни зеленчуци и плодове с оранжев пигмент, със или без прием на антиоксидантни добавки, могат да намалят риска от деменция“, каза д-р Луиджи Феручи от американския институт, финансирал изследването.

Учените открили, че тези, които имат най-високо количество антиоксиданти лутеин и зеаксантин в кръвта си, са по-малко склонни да развият деменция, в сравнение с тези с по-ниски нива. Лутеин и зеаксантин има в храни с растителен произход като зеле, спанак, броколи и грах.

По публикацията работи: Пламена Сутева

Реклама
Leave a Comment

Последни новини

Мъж е задържан за тормоз над куче в Плевенско

Задържаха мъж, теглил куче, вързано за колата му Сигналът и реакцията на полицията Задържан е…

преди 5 минути

Катастрофа във Варна прати дете в болница

Пътнотранспортно произшествие на бул. „Владислав Варненчик“ — дете в болница Около 13:00 часа днес на…

преди 20 минути

Американското посолство: САЩ твърдо подкрепят България и съюзниците срещу заплахите от Иран

22 държави, включително България, осъдиха действията на ирански служби за сигурност в Европа, САЩ и…

преди 28 минути

6 години затвор за извършители на тежък побой над журналист

Апелативният съд в София увеличи наказанията за побой над журналист След протест на Софийска градска…

преди 2 часа

МВнР отговори на критиките: Спирането на военната помощ за Украйна не води до изолация

МВнР: Твърденията за изолация на България заради Украйна са политически угодни, но не са истина…

преди 2 часа

Къмпинг край „Бутамята“: Какво предвещава бъдещето на терена в Синеморец?

Напрежение в Синеморец: РИОСВ наложи акт за незаконни дейности при проекта за къмпинг край плаж…

преди 2 часа