Това показват резултатите от провело се проучване. Друг извод от него е това, че консумиращите солени закуски като чипс, например, по-често се оплакват от тревожност.
Според ново изследване на Колежа по здравни и природни науки към Университета Астън в Бирмингам, хората, които често ядат плодове, отчитат по-голямо положително психическо благополучие и по-рядко съобщават за симптоми на депресия в сравнение с тези, които не ядат плодове, пише БГНЕС.
Тези констатации показват, че това колко често ядем плодове е по-важно за психичното ни здраве, отколкото общото количество, което консумираме през седмицата, пише „Сай Тех Дейли“.
Освен това изследователите са установили, че хората, които ядат солени закуски като чипс, които са бедни на хранителни вещества, по-чести съобщават за по-големи нива на тревожност.
За целите на проучването са анкетирани 428 възрастни от Обединеното кралство. Изследователите са разгледали връзката между консумацията на плодове, зеленчуци, сладки и солени закуски и психологическото им здраве. Изследването е публикувано в British Journal of Nutrition.
След като взели предвид демографските фактори и факторите на начина на живот, включително възраст, общо здравословно състояние и физическа активност, учените установили, че както богатите на хранителни вещества плодове, така и бедните на хранителни вещества солени закуски се оказват свързани с психологическото здраве. Те също така откриват, че няма пряка връзка между консумацията на зеленчуци и психологическото здраве.
Въз основа на проучването, колкото по-често хората са яли плодове, толкова по-високи са били оценките им за психично благополучие и по-ниски за депресия. Това не зависело от общото количество на приеманите плодове.
Хората, които често са закусвали бедни на хранителни вещества солени храни (като чипс), по-често съобщавали за симптоми на тревожност, стрес и депресия и са с по-ниски оценки на психичното благополучие.
По публикацията работи: Пламена Сутева
Четири американски самолета напуснаха временно летище София В последните дни се появи интерес към присъствието…
Разследват заплахи срещу пострадали при катастрофа: СДВР се самосезира по случая на „Челопешко шосе“ Столичната…
Тръмп към Иран: „Ще платите висока цена“ заради бавните преговори Напрежението в Близкия изток отново…
България подкрепя Молдова по пътя към ЕС: Радев и Мунтяну обсъдиха задълбочаване на отношенията Министър-председателят…
Борис Михайлов се завръща начело на НАП: Кой е новият изпълнителен директор? Министерският съвет официално…
Родители на неприети в детски заведения деца получават компенсации за 2026 година Правителството взе ключови…
Leave a Comment