Категории: Интересно

4 причини да добавите боровинки към менюто си

Реклама

Боровинките са плод, изключително богат на най-различни витамини, минерали и антиоксиданти. Често биват наричани суперхрана. Боровинките могат да Ви бъдат полезни за следните неща: укрепване на костите, грижа за кожата, намаляване на лошия холестерол и поддържане на здравето на сърдечно-съдовата система

Боровинките са много богати на витамини, минерали и антиоксиданти, които предпазват от негативните ефекти на окисляването и свободните радикали. Те често са етикетирани като суперхрана, с ниско съдържание на калории, невероятно полезни за здравето, пише БГНЕС.

Ето четири причини, поради които този плод трябва да бъде част от ежедневното ви меню.

1. Укрепват костите

Те са богати на калций, желязо, магнезий, манган, цинк и фосфор, които са от ключово значение за здравите кости.

2. Грижа за кожата

Антоцианинът помага на боровинките да се борят с окислителното увреждане на ДНК, докато изобилието от витамин С е основен фактор за изграждането на колаген. Затова редовната им консумация може да помогне за намаляване на признаците на стареене, бръчки, старчески петна и акне.

3. Намаляват лошия холестерол

Изследванията показват, че фибрите и антиоксидантите могат да помогнат за разтварянето на лошия холестерол. Проучвания в Journal of the Academy of Nutrition разкриват, че ежедневната консумация на боровинки помага за подобряване на кръвното налягане и артериалната скованост при жените.

4. Поддържат здравето на сърдечно-съдовата система

Боровинките съдържат полифеноли, които имат антиоксидантни и противовъзпалителни свойства и могат да допринесат за здравето на сърцето и да намалят други сърдечни проблеми. Те също така могат да регулират кръвното налягане.

По публикацията работи: Пламена Сутева

Реклама
Leave a Comment

Последни новини

6 години затвор за извършители на тежък побой над журналист

Апелативният съд в София увеличи наказанията за побой над журналист След протест на Софийска градска…

преди 12 минути

МВнР отговори на критиките: Спирането на военната помощ за Украйна не води до изолация

МВнР: Твърденията за изолация на България заради Украйна са политически угодни, но не са истина…

преди 18 минути

Къмпинг край „Бутамята“: Какво предвещава бъдещето на терена в Синеморец?

Напрежение в Синеморец: РИОСВ наложи акт за незаконни дейности при проекта за къмпинг край плаж…

преди 33 минути

Семейно приключение за Деня на бащата на 13 юни: Вижте програмата

Денят на бащата в Парк-музей „Владислав Варненчик“: Игри, демонстрации и работилници На 13 юни (събота)…

преди 46 минути

Въпреки ограничителната заповед: Баща е задържан за насилие над дъщеря си

Момиче сигнализира 112 — баща задържан за домашно насилие в Горна Оряховица В Горна Оряховица…

преди 53 минути

Исторически обрат: САЩ са новият лидер в световния износ на петрол

От зависимост към доминация: Как САЩ се превърнаха в най-големия износител на петрол САЩ се…

преди 58 минути