Категории: Интересно

Яденето на бургер ни помага да се справим с депресията

Реклама

Говеждото е единствената храна, свързана с по-нисък риск от депресия в проучване на 440 000 британци. Хранителните вещества, намиращи се в говеждото месо – включително желязо и витамини от група В – може да са отговорни. Говеждото може да бъде защитно чрез хранителни вещества, полезни за предотвратяване на депресия

Ако мисълта за салата ви кара да се мрачите, най-добре е да се развеселите, като се пъхнете в сочен бургер, твърдят учени, предава dailymail.

Говеждото е единствената храна, свързана с по-нисък риск от депресия в проучване, използващо данни за 440 000 британци. Хранителните вещества, намиращи се в говеждото месо – включително желязо и витамини от група В, за които е известно, че помагат за функционирането на мозъка – може да са отговорни за защитния ефект, съобщават изследователи в Journal of Affective Disorders.

„Това е първото проучване, отчитащо потенциален, полезен причинно-следствен ефект от приема на говеждо за намаляване на риска“, каза екипът от психиатри от Националния тайвански университет, Масачузетската обща болница и други центрове.

„Открихме, че по-високият прием на говеждо може да предпазва от голямо депресивно разстройство“, добавиха те.

Изследователите са изследвали данни от 440 000 души, съхранявани в базата данни на UK Biobank, и от 45 000 души с депресия.

Те изследвали данни за това кои гени са свързани с яденето на повече говеждо месо и след това проверили дали същите гени са свързани и с риска от депресия. Немазната риба се свързва с по-висок риск от депресия.

Не е ясно как говеждото може да предпазва, казаха те, но добавиха, че то съдържа хранителни вещества, които могат да бъдат полезни за предотвратяване на депресия, включително цинк, желязо, витамини от група В и протеини.

По публикацията работи: Силвана Димитрова

Реклама
Leave a Comment

Последни новини

Областният управител настоява незаконните постройки в „Баба Алино“ да бъдат съборени

Задълбочено разследване на Областната администрация във Варна хвърли светлина върху съмнителни действия, свързани с изсичане…

преди 9 часа

Невидимата заплаха: Превенция срещу кърлежи за безопасно лято

Летните месеци са любимо време за разходки сред природата, пикници и градинарство. Но заедно с…

преди 10 часа

Осъдиха на една година македонски българин за коментар във Facebook

70-годишният Драги Каров от Велес, познат активист сред хората с българско самосъзнание в Северна Македония,…

преди 12 часа

Пълен джип с младежи се заби в дърво. Само един оцелял

Тежък инцидент с фатален край разтърси снощи района между селата Крислово и Динк. Трима млади…

преди 12 часа

В навечерието сме на празник: Вижте кой празнува имен ден в неделя

На 14 юни, България отбелязва не само лични празници, но и важен духовен ден. Имен…

преди 12 часа

Дете почина в линейка на път за Варненска болница

Двустранна пневмония и вродена сърдечна малформация са установени като причини за смъртта на шестмесечно бебе…

преди 13 часа