Много от нас са убедени, че шоколадът е нездравословен. В краен случай може да се консумира само в минимални дози, но е по-добре напълно да се откажем от него. Но има ли тази присъда нещо общо с реалността?
Поне учените, чието изследване е публикувано в American Journal of Clinical Nutrition, могат да гарантират за ползите от шоколада, пише zdrave.to.
Експертите са провели проучване, в което са участвали над 20 хиляди англичани. В хода на работата са установиха, че субектите, които ядат две шоколадови блокчета на ден, са с 11% по-малко застрашени от инфаркт или инсулт, отколкото тези, които изобщо не ядат шоколад. Освен това любителите на шоколада имат 25% по-малък риск да умрат от сърдечно-съдови заболявания.
Изследването става още по-интересно, като вземете предвид факта, че повечето от участниците са консумирали млечен шоколад, а не черен.
Черният шоколад се счита за по-здравословен поради ниското си съдържание на захар. В института в Копенхаген учените са стигнали до извода, че малко парче черен шоколад може да притъпи чувството на глад. А експерти от университета в Акуила в Италия установиха, че хората, които ядат парче черен шоколад в продължение на две седмици, намаляват приема на захар с 50%.
Важно е обаче да запомните, че шоколадът все пак може да има отрицателно въздействие върху здравето. Предимно това свойство има млечният и белият шоколад. Злоупотребата с тях води със затлъстяване, разрушаване на зъбния емайл, проблеми със стомашно-чревния тракт, диабет, алергии и кожни проблеми.
По публикацията работи: Силвана Димитрова
Историческа подготовка: Мартин Грийн похвали светкавичната реакция на България за Евровизия България се подготвя за…
Еди Рама провокира в Албания с кожен минижуп и бюстие: Каква е връзката с проекта…
КЕВР обсъжда нови цени на тока и парното: Каква е прогнозата за Варна? Комисията за…
Тежък случай в Благоевград: 38-годишен мъж е задържан за блудство с 8-годишно момиче Районна прокуратура…
Внимание шофьори: Затварят част от кръговото на Автогара – Варна от утре От 10:00 часа…
Незаконния сондаж в „Баба Алино“ край Варна: Коста Стоянов сигнализира за опасни нарушения След поредица…
Leave a Comment