Категории: Интересно

Проучване показва как въздейства чаят върху кръвно налягане

Реклама

Високото кръвно налягане е първата стъпка към животозастрашаващи проблеми като инсулти и инфаркти. Макар че чаят обикновено е възхваляван заради своите ползи за здравето, две популярни напитки могат да предизвикат рязко повишаване на кръвното налягане. Става въпрос за зеленият и черният чай. По темата е проведено проучване

Според проучванията на американски диетолози двете популярни напитки могат да предизвикат рязко повишаване на кръвното налягане само няколко минути след консумацията им, пише БГНЕС.

Високото кръвно налягане, наричано още хипертония, принуждава сърцето ви да работи по-усилено, за да изпомпва кръвта в тялото. С течение на времето този проблем може да доведе до развитието на различни сърдечносъдови заболявания. Въпреки че можете да коригирате кръвното си налягане със здравословна диета, понякога е трудно да разберете кои храни да избягвате.

Освен успокояващия ефект и приятния вкус, епидемиологичните проучвания показват, че чаят намалява риска от сърдечносъдови заболявания.

Въз основа на тази хипотеза учени провеждат проучване, чиито резултати са публикувани в Journal of Hypertension, за да установят какъв точно е ефектът на горещия чай върху кръвното налягане.

Учените, които са изследвали ефекта на черния и зеления чай, са очаквали понижаване на кръвното налягане след пиене на тези напитки. Експериментът им обаче претърпява неочакван обрат. Оказва се, че както черният, така и зеленият чай предизвикват „драматично повишаване“ на кръвното налягане.

Проучването включвало два етапа. На първия етап участниците трябвало да пият горещ чай, вода с добавено същото количество кофеин като в чая и обикновена вода, а на втория етап доброволците получавали само чай.

В първата част на проучването участват 20 мъже с нормално кръвно налягане, а във втората – мъже и жени с установена хипертония. Освен това всички доброволци трябвало да пият по пет чаши черен и зелен чай в продължение на седем дни.

Въпреки че и черният, и зеленият чай са богати на флавоноиди, които са много полезни за здравето, те съдържат и високи нива на кофеин. Кофеинът е причината за толкова бързата и бурна реакция на организма към тези горещи напитки.

Учените установяват, че само 30 минути след консумацията на двата вида чай се наблюдава бързо повишаване на кръвното налягане. „Противно на първоначалната ни хипотеза, чаят предизвиква по-значително и драматично покачване на кръвното налягане, отколкото водата с кофеин“, обясняват учените.

По публикацията работи: Силвана Димитрова

Реклама
Leave a Comment

Последни новини

Какво време да очакваме на 9 юни? Слънце, жега и кратки дъждове в отделни райони

Прогноза за времето: Летни температури до 32 градуса и риск от гръмотевици във вторник Сутринта…

преди един час

Украйна осуети опит за убийство на високопоставен представител на военното разузнаване

Руски заговор за атентат срещу Андрий Юсов е пресечен: Разкриха детайли за планираното покушение Украинските…

преди 15 часа

Трагедия край Ловеч: 15-годишен загина зад волана след челен удар

15-годишно момче загина при челен сблъсък на пътя между Галата и Български извор Тежък инцидент…

преди 15 часа

Кой град ще бъде домакин на Евровизия 2027? БНТ ускорява надпреварата

Четири града в битка за Евровизия 2027: БНТ ускорява процеса по избор на домакин София,…

преди 15 часа

„Възраждане“: Оставката на Георги Кандев е натиск от страна на Делян Пеевски

Скандал в МВР: Главен секретар напуска заради „неудобни“ разкрития за купен вот Внезапната оставка на…

преди 15 часа

Жестоко убийство в Сливенско: 26-годишен мъж остава зад решетките

Оставиха в ареста 26-годишния мъж, обвинен в убийство на жена край Сливен Сливенският окръжен съд…

преди 15 часа