Категории: Интересно

Само една шепа бадеми на ден биха ви помогнали при борбата с отслабването

Реклама

Според направено изследване именно бадемите са ядките, които успяват да се справят най-добре в борбата с излишните килограми и повишения апетит. Според доктор Картър и нейното проучване, хората, които ядат бадеми, успяват да намалят дневния прием на калории с до 300 килоджаула

Шепа бадеми на ден може да помогне за намаляване на излишните килограми, установиха учени от университета на Южна Австралия, цитирани от електронното издание “Юрикалърт”, предава БТА.

Проучвайки как бадемите могат да повлияят на апетита, изследователите откриват, че лека закуска от 30 – 50 грама от тези ядки може да допринесе за намаляване на броя на калориите, превърнати в килоджаули, приемани ежедневно.

Хората, които консумират бадеми – за разлика от енергийно еквивалентна въглехидратна закуска, намаляват енергийния си прием с 300 килоджаула (повечето от които идват от нездравословна храна) при следващото хранене.

Според доктор Шарая Картър изследването предоставя важни знания за контрола на телесното тегло.

„Нашето проучване изследва хормоните, които регулират апетита, и как ядките – особено бадемите, могат да допринесат за контрола на апетита“, обяснява тя. „Открихме, че при хората, които ядат бадеми, настъпват промени в хормоните, регулиращи апетита, и че те могат да са допринесли за намален прием на храна (с 300 килоджаула)“.

Данните сочат, че любителите на бадеми имат с 47 процента по-ниски показатели на С-пептид (което може да подобри инсулиновата чувствителност и да намали риска от развитие на диабет и сърдечно-съдови заболявания), както и по-високи нива на глюкозо-зависим инсулинотропен полипептид (18 на сто по-висок), глюкагон (39 процента по-висок) и панкреатичен полипептид (44 процента по-висок).

Глюкагонът изпраща сигнали за ситост към мозъка, докато панкреатичният полипептид забавя храносмилането, което може да намали приема на храна, като и двете насърчават загубата на тегло.

Бадемите имат високо съдържание на протеини, фибри и ненаситени мастни киселини, което може да допринесе за засищащите им свойства и да обясни защо се консумират по-малко килоджаули след лека закуска с тези ядки.

Резултатите от това проучване показват, че потреблението на бадеми води до малки промени в енергийния прием на хората. Според нея това може да има клинични ефекти в дългосрочен план.

„Дори малки, положителни промени в начина на живот могат да окажат влияние за по-дълъг период. Когато правим малки, устойчиви промени, е по-вероятно да подобрим цялостното си здраве в дългосрочен план“, казва доктор Шарая Картър.

„Бадемите са фантастична здравословна закуска, която да включите в ежедневния хранителен режим. Развълнувани се да видим как бадемите могат да повлияят на апетита по време на диета за отслабване и как могат да помогнат при контрола на телесното тегло в дългосрочен план“.
Резултатите от изследването са публикувани в изданието „Юръпиън джърнъл ъв нутришън“.

По публикацията работи: Силвана Димитрова

Реклама
Leave a Comment

Последни новини

Куриозен опит за кражба в Старозагорско: Млад крадец се заклещи в багажник на автомобил

Искал да краде, но останал блокиран: 18-годишен се озова в ареста след неуспешен удар Случай…

преди 6 минути

Хулиганска проява в Софийско: Двама младежи са обвинени за нанесен побой

Повдигнаха обвинения на двама младежи от Драгоман за лека телесна повреда Служители на Районното управление…

преди 14 минути

Дръзка кражба във Видин: Апаш разби каса и задигна злато от апартамент

Полицията във Видин издирва извършител на кражба на пари и златни бижута Служители на МВР…

преди 17 минути

Дипломатически пробив в Ормузкия проток: САЩ и Иран близо до историческа сделка

Пазарите реагират: Цените на петрола падат след новините за примирие между САЩ и Иран Надеждите…

преди 19 минути

Студен фронт връхлетя Русе: Пътят към Букурещ е под вода

Потоп в Русе: Булевард „България“ блокиран от проливен дъжд Интензивен валеж тази сутрин парализира движението…

преди 24 минути

Масово сбиване в Раднево: Шестима задържани и пострадали

Конфликт ескалира в сбиване в Раднево: Прокуратурата започна разследване след инцидент Напрегната ситуация се разигра…

преди 28 минути