Снимка: Pixabay
Учени от Медицинското училище Icahn в Медицинския център на планината Синай установиха, че кафето е вредно за зрението.
Установено е, че прекомерната консумация увеличава риска от глаукома повече от три пъти за хора, генетично предразположени към високо очно налягане (ВОН). По време на проучването експертите анализираха данни от 120 000 участници от 2006 до 2010 г.
Доброволците в експеримента били на възраст от 39 до 73 години.
Респондентите попълнили диетичен въпросник, в който споделили каква доза кофеин консумират ежедневно.
Три години по-късно на доброволците, участвали в проучването, са били измерени вътреочното налягане, а очите им са били изследвани.
Оказало се, че при една четвърт от анкетираните, които имат най-високо генетично предразположение към глаукома, любовта към кафето и кофеинови продукти е свързана с висок риск от развитие на ВОН и глаукома.
Консумацията на около три чаши кафе на ден увеличава риска от глаукома с 3,9 пъти в сравнение с тези, които пият малко или никакъв кофеин.
По публикацията работи: Силвана Димитрова
Върбан Петков, председател на варненското туристическо дружество "Владислав Варненчик", пожарникар, планински водач и общественик кани…
Днес, преди обяд, жителите на България ще се насладят на преобладаващо слънчево време. Ситуацията обаче…
Засилено полицейско присъствие и криминалистични екипи са разположени в столичния квартал Ботунец, район Кремиковци, след…
Стана ясно, че днес преди излетяха 4 самолети цистерни Boeing KC-135 Stratotanker ВВС на САЩ,…
Наближава време за духовно и телесно пречистване с настъпването на Петровския пост. През 2026 година…
Внезапна и неочаквана мярка от страна на държавата предизвика вълна от притеснения сред ръководствата на…
Leave a Comment