Категории: Интересно

Ползите от греяното вино

Реклама

Греяното вино по традиция се пийва през зимата, най-вече около Коледа и Нова година. Освен наслада за небцето, напитката носи и редица ползи за здравето. Какви са те разкриват международни проучвания и експерти, които предлагат и съвети кои алкохолни питиета да се избягват по празниците.

Греяното вино често е смятано за типично празнична напитка без особена здравословна стойност. Истината обаче е, че основните му съставки носят редица ползи за здравето. Според някои експерти ключът към дълголетие се крие именно в чашата греяно вино. Специалистите обаче напомнят, че напитката трябва да се консумира съгласно препоръките за употреба на алкохол и да не надвишава 14 алкохолни единици седмично, пише БТА.

Какви ползи за здравето крият някои от съставките на греяното вино?

Червеното вино – ключов компонент на напитката, има куп полезни характеристики, свързани с дълголетието. Изследване дори показва, че умерената консумация на популярното питие намалява риска от ранна смърт.

На какво се дължи благоприятният ефект на виното? На съдържащите се в него антиоксиданти, известни като полифеноли. Те допринасят за повишаването на нивата на добрия холестерол и съответно за намаляване на риска от сърдечносъдови заболявания.

На особена слава се радва полифенолът ресвератрол, който според проучвания понижава нивата на глюкозата при пациенти с диабет тип 2 и дори има потенциални противоракови свойства.

Канелата, която придава специфичните вкус и аромат на греяното вино, също допринася за дълголетие.

Според някои проучвания ароматната подправка допринася за понижаване на нивата на кръвната захар и съответно за предпазване и контролиране на болестта диабет.

Канелата също така изобилства от антиоксиданти, които предпазват тялото от увреждания, водещи до стареене.

Подправката е известна и с противовъзпалителния си ефект, който помага на тялото да се бори с инфекции и да възстановява тъканите си.

Карамфилът – друга ароматна подправка в греяното вино, притежава антимикробен ефект, стимулира имунната система и подпомага храносмилането. Освен тези ползи, на карамфила се приписват и противоракови свойства. Смята се също, че подправката може да допринесе за контролиране на диабета и за подобряване на костното здраве.

Британски учени същевременно предупреждават по празниците особено да се внимава с питиета като шери и портвайн. Те се отличават с много бързото им поглъщане от организма при сравнително високо съдържание на етанол – около 20 процента.

Експертите не препоръчват и консумацията на уиски и други концентрати, тъй като те могат да причинят силно опиянение. Заради високия градус тези питиета бавно се резорбират в кръвоносната система, тъй като потискат работата на клетките на черния дроб. По този начин въздействието на концентратите е по-дълго.

Специалистите отбелязват и опияняващия ефект на пенливите вина. Според тях е безсмислено да се редува алкохол с вода, за да се забави опиянението, тъй като това е безполезно при концентрати с алкохолно съдържание над 40 процента.

По публикацията работи: Силвана Димитрова

Реклама
Leave a Comment

Последни новини

Украйна осуети опит за убийство на високопоставен представител на военното разузнаване

Руски заговор за атентат срещу Андрий Юсов е пресечен: Разкриха детайли за планираното покушение Украинските…

преди 7 часа

Трагедия край Ловеч: 15-годишен загина зад волана след челен удар

15-годишно момче загина при челен сблъсък на пътя между Галата и Български извор Тежък инцидент…

преди 7 часа

Кой град ще бъде домакин на Евровизия 2027? БНТ ускорява надпреварата

Четири града в битка за Евровизия 2027: БНТ ускорява процеса по избор на домакин София,…

преди 7 часа

„Възраждане“: Оставката на Георги Кандев е натиск от страна на Делян Пеевски

Скандал в МВР: Главен секретар напуска заради „неудобни“ разкрития за купен вот Внезапната оставка на…

преди 8 часа

Жестоко убийство в Сливенско: 26-годишен мъж остава зад решетките

Оставиха в ареста 26-годишния мъж, обвинен в убийство на жена край Сливен Сливенският окръжен съд…

преди 8 часа

Драконовски мерки на пътя: Премиерът Радев поиска край на хулиганските прояви

МВР с нови инструкции срещу „джигитите”: Румен Радев поиска нулева толерантност към нарушителите В опит…

преди 8 часа