Категории: Интересно

Колко пъти седмично можем да ядем картофи според експерти?

Реклама

Картофите са любима храна на много хора по света. Те могат да се приготвят по най-различни начини и се готвят бързо, което ги прави доста предпочитани. Могат да се варят, да се пържат, да се пекат и са чудесна гарнитура за месо.

Но полезно ли е този зеленчук да се включва в ежедневната диета на човека? Изданието The Health Site дава отговор на този въпрос.

Картофите не трябва да се ядат твърде често, според здравния портал. Причината е излишното нишесте и въглехидрати. В пържените картофи освен нишесте има и много мазнини. Яденето на големи количества картофи всеки ден може да доведе до наднормено тегло и загуба на инсулинова чувствителност.

Всички тези горепосочени недостатъци не означават, че картофите трябва да бъдат напълно изключени от диетата. Те могат да се консумират 1-2 пъти седмично. С такава честота на консумация зеленчукът ще бъде от полза за тялото. Грудките съдържат голямо количество важни компоненти: фибри, калций, фосфор, магнезий и др.

Един необелен картоф съдържа няколко грама фибри, но яденето на зеленчука с кората е още един допълнителен грам, който може да ви помогне да достигнете препоръчителното количество фибри (25 до 38 грама на ден). И това насърчава редовното изпразване на червата.

Накратко, по-малко вероятно е да получите запек, ако ядете картофи с кората, както и други богати на фибри храни като зеленчуци, плодове, бобови растения и пълнозърнести храни, съобщава изданието.

Според проучване на LWT от 2020 г., варените картофи създават бавно смилаемо и устойчиво нишесте. Това в крайна сметка забавя храносмилането и усвояването на въглехидратите. Според проучване от 2018 г. в списание Nutrients , ако храната ви включва картофи, може да се чувствате по-сити и удовлетворени по-дълго. В крайна сметка може да е по-малко вероятно да преядете или да пожелаете лека закуска след основното си хранене.

Целите картофи съдържат устойчиво нишесте, което ферментира от бактерии в дебелото черво. Според проучване от 2019 г. в American Journal of Potato Research, това означава, че картофите се считат за пребиотици, така че те хранят добрите бактерии в червата ви.

Яденето на цели картофи и други хранителни източници на пребиотици, като чесън, помага за поддържането на здрав микробиом, подобрява храносмилането и поддържа имунитета.

Картофите са богати на калий, минерал, който поддържа вашите нерви, мускули, бъбреци и сърце. Калият също играе ключова роля в регулирането на кръвното налягане. Един картоф е добър източник на калий, посочва сайтът Здравето.

По публикацията работи: Пламена Сутева

Реклама
Leave a Comment

Последни новини

На вниманието на жителите на кв. „Чайка“ и кв. „Бриз“ във Варна

Община Варна: Озвучаването на концерт край Паметника на българо-съветската дружба е разрешено до 23:00 часа…

преди 9 часа

„Евровизия“ 2027 в Бургас: Апартаменти се предлагат за над 12 000 евро за три нощувки

Цените за нощувки в Бургас за Евровизия 2027 стигат над 4000 евро на вечер Домакинството…

преди 10 часа

За 5-годишното дете, борещо се за живота си: Според съседи било бутнато от мост

Дете се бори за живота си в "Пирогов": Прокуратурата иска постоянен арест Състоянието на 5-годишното…

преди 10 часа

Частично бедствено положение в община Трявна заради „ЕМКО“

Зона от 500 метра край Белица под специален режим след инцидента в "ЕМКО" Частично бедствено…

преди 11 часа

Преподавател от Русе се нуждае от 100 000 долара за животоспасяващо лечение

Ученици и близки подкрепят учител от Русе в битката с рака на гърдата Учителката от…

преди 11 часа

Кметът на Бургас след новината за „Евровизия“: Всички сме България и ще я покажем на света

Димитър Николов благодари на София, Пловдив и Варна и заяви: Политиката не трябва да влиза…

преди 11 часа