Колаж: "Нова Варна"
Министерският съвет (МС) реши окончателно минималната работна заплата (МРЗ) да се увеличи от 933 лв. на 1077 лв. от януари 2025 г. Това означава ръст със 144 лв., или 15,4%. С това за първи път у нас минималното възнаграждение ще бъде над 1000 лв.
Решението на правителството е в изпълнение на промените в Кодекса на труда, с които беше предвидено минималната заплата да е 50% от средната за страната.
До 15 ноември България трябва да въведе изискванията на директивата на ЕС за адекватните минимални работни заплати в страните от Съюза.
Работодателските организации и синдикатите отново не постигнаха съгласие относно размера на минималното възнаграждение в страната, съобщава бТВ.
Бизнесът настоява, че формулата за определянето ѝ е грешна и намалява драстично разликата при заплащането между различните квалификации труд. А според синдикатите увеличението трябва да е по-голямо.
По публикацията работи: Пламена Сутева
Три мисии на италиански E.550 CAEW над Черно море за седмица Италиански разузнавателен самолет Gulfstream…
Над 62 000 стоки задържаха митничари във Варна при проверки на пратки от Китай и…
За първи път след пандемията: Летище Варна премина границата от 2 милиона пътници Летище Варна…
Служителка осуети грабеж в офис в центъра на Перник, ученици помогнаха за установяването на обвиняемия…
Червен код за Враца: Силен вятър откъсна ламарини и прекъсна тока в няколко района Бедствено…
Полицията задържа мъж с влязла в сила присъда в кв. "Възраждане" Криминалисти от Трето районно…
Leave a Comment