Колаж: "Нова Варна"
Изследователи от университета Лома Линда в САЩ проведоха 12-седмично проучване с 60 участници със средна възраст 74 години, за да проверят ефекта на ферментиралата соя върху паметта и мисловните способности. Всички участници били здрави, без признаци на деменция или други невродегенеративни заболявания. Резултатите от проучването са публикувани в списание Nutrients.
В началото били извършени редица невропсихологични тестове. След това доброволците били разделени на две групи – едната получила ферментирала соева добавка под формата на прах, а другата – плацебо.
След 12 седмици резултатите били впечатляващи:
Особено силен ефект бил наблюдаван при жените в постменопауза, които показали и значително по-добри общи когнитивни резултати.
Според авторите на проучването, положителното влияние върху мозъка се дължи на високото съдържание на противовъзпалителни фитонутриенти, антиоксиданти, полиненаситени мастни киселини и полифеноли. Тези вещества предпазват нервните клетки, намаляват оксидативния стрес и поддържат здравето на мозъка.
Проучването се е провело в Лома Линда – един от малкото региони в света, класифицирани като „Синя зона“. Това са райони с висока концентрация на хора, живеещи над 100 години. Според учените, богатата на растителни храни диета е сред ключовите фактори за дълголетие в тези общности.
Историческа подготовка: Мартин Грийн похвали светкавичната реакция на България за Евровизия България се подготвя за…
Еди Рама провокира в Албания с кожен минижуп и бюстие: Каква е връзката с проекта…
КЕВР обсъжда нови цени на тока и парното: Каква е прогнозата за Варна? Комисията за…
Тежък случай в Благоевград: 38-годишен мъж е задържан за блудство с 8-годишно момиче Районна прокуратура…
Внимание шофьори: Затварят част от кръговото на Автогара – Варна от утре От 10:00 часа…
Незаконния сондаж в „Баба Алино“ край Варна: Коста Стоянов сигнализира за опасни нарушения След поредица…
Leave a Comment