Любопитно

Шоколадът помага за отслабване: Изследване разкрива изненадващи факти

Реклама

Защо не сме знаели досега? Ново проучване показва, че шоколадът ни помага да отслабнем

Напоследък добрите новини са все по-рядко срещани – заведенията затварят, коледните партита са под въпрос, а липсата на фитнес често ни оставя на дивана пред телевизора. Но този сезон носи и две приятни изненади: супермаркетите вече предлагат ароматни меденки, а учените установиха, че млечният шоколад съвсем не е толкова вреден, колкото сме предполагали.

Шоколад и отслабване: ново проучване разбива митовете

Откритията идват от програмата за персонализирано хранене MillionFriends. В продължение на две седмици участниците измервали ежедневно нивото на кръвната си захар чрез сензор, водели дневник за храненето и предоставяли за анализ своя микробиом. Данните били анонимизирани и оценени съвместно с Института за клинично хранене към университета в Любек.

Резултатите се оказали повече от изненадващи и определено радващи любителите на сладките изкушения.

Шоколадът понижава кръвната захар – особено в комбинация с меденки

Малко преди Коледа екипът изследва около 800 традиционни празнични храни. Откритието е феноменално:

Шоколадът не само че не повишава нивото на глюкозата, но в комбинация с меденки дори го понижава.

В класацията на сладките лакомства шоколадовият Дядо Коледа се нарежда пред мандарината и банана. Още по-интересно е сравнението между меденки със и без шоколадова глазура – тези с шоколад показват с цели 14 mg/dl по-ниска кръвно-захарна реакция.

Измерванията са направени два часа след хранене и ясно показват, че шоколадът влияе благоприятно на нивата на захарта в кръвта.

Кръвно-захарна реакция при различни празнични храни (mg/dl):

  • Дядо Коледа от млечен шоколад – 109 mg/dl
  • Ябълка – 109 mg/dl
  • Мандарина – 113 mg/dl
  • Банан – 115 mg/dl
  • Щолен с марципан – 122 mg/dl
  • Меденки с шоколадова глазура – 124 mg/dl
  • Доминощайн – 128 mg/dl
  • Ванилови рогчета – 130 mg/dl
  • Меденки без шоколад – 138 mg/dl

Умерената консумация остава ключът към здравословното хранене

Както при всичко, и тук важи правилото: сладките в умерени количества не водят до напълняване. Истината е, че излишните килограми се появяват не между Коледа и Нова година, а между Нова година и Коледа.

Помага ли шоколадът наистина за отслабване?

Отговорът е: да. Причината се крие в какаото. Ако спазвате диета, специалистите препоръчват да избирате шоколад с поне 70% съдържание на сурово какао и минимално количество захар. Растителните мазнини в какаото стабилизират кръвната захар и предотвратяват внезапния глад.

Реклама
Leave a Comment

Последни новини

На вниманието на жителите на кв. „Чайка“ и кв. „Бриз“ във Варна

Община Варна: Озвучаването на концерт край Паметника на българо-съветската дружба е разрешено до 23:00 часа…

преди 7 часа

„Евровизия“ 2027 в Бургас: Апартаменти се предлагат за над 12 000 евро за три нощувки

Цените за нощувки в Бургас за Евровизия 2027 стигат над 4000 евро на вечер Домакинството…

преди 8 часа

За 5-годишното дете, борещо се за живота си: Според съседи било бутнато от мост

Дете се бори за живота си в "Пирогов": Прокуратурата иска постоянен арест Състоянието на 5-годишното…

преди 9 часа

Частично бедствено положение в община Трявна заради „ЕМКО“

Зона от 500 метра край Белица под специален режим след инцидента в "ЕМКО" Частично бедствено…

преди 9 часа

Преподавател от Русе се нуждае от 100 000 долара за животоспасяващо лечение

Ученици и близки подкрепят учител от Русе в битката с рака на гърдата Учителката от…

преди 10 часа

Кметът на Бургас след новината за „Евровизия“: Всички сме България и ще я покажем на света

Димитър Николов благодари на София, Пловдив и Варна и заяви: Политиката не трябва да влиза…

преди 10 часа