Утвърждава се новият визуален стил на ТМПЦ – Варна, който печели все повече положителни отзивите сред артистичната общност у нас
С много ентусиазъм започват официално своя нов 74-ти творчески сезон оркестърът, солистите и хорът на Държавна опера – Варна. Тази вечер в Зала 1 на Фестивалния и конгресен център маестро Емил Табаков ще дирижира мащабен концертен спектакъл на „Кармина Бурана“ от Карл Орф. С участието на Оркестъра и хора на Държавна опера – Варна, смесения хор на БНР с диригент Любомира Александрова и хора на Варненската детско-юношеска опера с диригент Ганчо Ганчев. Солисти са Ирина Жекова, Димитър Арнаудов и Иво Йорданов. Всички участници са вдъхновени от работата с изтъкнатия диригент и са готови да поднесат незабравимо преживяване на варненската публика.
В наситената октомврийска програма следва поредица от впечатляващи опери, оперети, мюзикъли, балети и концерти, сред които блестят гастролите на виртуозите Минчо Минчев и Людмил Ангелов на 17 октомври, на Роман Федчук на 21 октомври, както и гостуването на Цветелина Василева в „Турандот“ от Пучини на 23 октомври. А балетоманите ще бъдат изкушени от бляската Балетна гала на 8 октомври и от романтичната класика на „Жизел“ от Адам на 28 октомври.
Междувременно цялостната ребрандинг концепция за нови лога и графичен стил на Държавна опера – Варна, Драматичен театър „Стоян Бъчваров“ – Варна, и ТМПЦ – Театрално-музикален продуцентски център – Варна с автор дизайнерката Радослава Боор предизвика обсъждания в артистичните кръгове у нас. Тя беше посрещната с подкрепа в професионалните среди на театрали и визуални артисти.
Положителни отзиви за проекта дадоха водещите български график дизайнери Димитър Трайчев, автор на досегашните лога на институцията, и Кирил Златков. Димитър Трайчев отбеляза: „Концепцията на дизайнера е пред нас. Тя е недвусмислена и еднозначно адекватна. И като посока, и като уплътняване на бъдещия бранд, наследник на огромна културна памет. Концепцията решава сложен управленски казус в областта на бюджетните културни институти. Не се съмнявам, че дизайнерската общност от всички нива ще приветства новата визия. Ще приветства и смелото решение на ръководството на ТПМЦ – Варна, да се обърне към професионалист.“
Кирил Златков сподели: „Новата графична идентичност на ТМПЦ – Варна прави много добро впечатление. Отдавна варненските културни институти имаха нужда от подобна промяна в начина, по който се подписват и се комуникират в общественото пространство. Идеята за единна графична идентичност на Дъжавната опера, Драматичен театър „Стоян Бъчваров“ и ТМПЦ е стратегически правилна и професионално защитена с много добри проекти. Дизайнерката Радослава Боор е успяла да намери чудесна комбинация от букви и символи, които звучат категорично и освободено от ненужни детайли. Цветовите кодове са много добре намерени, позволяват разпознаваемост на конкретните институции във всички медийни и материални проявления на новата графика. Съпровождащата типография е аскетична и ясна, осигурява висока четивност на имената. Логата съдържат огромен потенциал за развитие на динамична и емоционална съвременна графична система около тях. Това важи за всички печатни и екранни материали, които биха могли бързо и ефектно да наложат цялостната идентичност на културните институции. Искрено поздравявам Дъжавната опера, Драматичен театър „Стоян Бъчваров“ и ТМПЦ за решението да сменят старите си лога и графични идентичности с нови, и то толкова жизнени, с мъдър поглед за съвременно присъствие.“
Сценографът Мира Каланова беше лаконична в подкрепата си: „Браво! Много добра работа!“
Гл. ас. д-р Капка Кънева от катедра “Книга, илюстрация, печатна графика” в Националната художествена академия определя новия проект така: „Налице е обективен семантичен и визуален анализ на функциониращата в момента група лога, както и адекватен, концептуален подход към възложената задача. Радослава Боор създава цялостна, силно комуникативна, модерна и много разпознаваема визия. Впечатлява колкото опитът новите лога да бъдат обединени визуално и да въздействат цялостно в единна графична система, толкова и решението новата визия да се базира и породи по някакъв начин от актуалните през последните години лога и техните символи.
Театроведът Десислава Димитрова, мениджър „Информация“ и главен експерт “Връзки с обществеността” на НАТФИЗ „Кр. Сарафов“ написа: „Колеги, намирам новата Ви брандингова идентичност за изключителна! Какво имам предвид – от една страна, тя обобщава и изобразява историзмът и уникалността на институцията. Колко културни организации съществуват пълноправно и пълноценно с оперното и театралното си изкуство?! Знакът е открил и носи хармоничната цялост на тази рядко срещана еклектика. От друга страна, той е ярък, модерен и уникален образ на съвременността. Това означава, че ще бъде възприет бързо, ще се наложи лесно и ще остане разпознаваем за дълго не само от специализираната и широка публика, а и от обществото във всичките му възрастови и културни разрези. На трето, но не и последно място, предложения бранд е пълнокръвно конкурентен в надрегионалния контекст от образци – знаци и символи на идентичност. Намирам, че той е адекватен на традициите, размаха, амбициите и куража на Държавна опера – Варна, Драматичен театър “Стоян Бъчваров” и Театрално-музикален продуцентски център – Варна да създават и представят високостойностни сценични образци – вълнуващи, завладяващи и запомнящи се.“
Маргарита Мачева, директор на Драматичен театър “Никола Вапцаров” – Благоевград сподели своя опит от работата си с дизайнера Радослава Боор: „По повод 100-годишнината на Драматичен театър „Никола Вапцаров“ – Благоевград обновихме логото си, както и цялостната визия на всички рекламни материали, и това помогна изключително много за разпознаваемостта на Драматичен театър „Никола Вапцаров“. Благодарни сме на Радослава Боор, че създаде цялостния дизайн на новата визия, както и че постоянно я доразвива в новите проекти, които имаме.“