Съставка в зехтина може да се окаже ключът към побеждаването на сърдечната недостатъчност – хронично и нелечимо заболяване на сърцето, сочи американско изследване, предаде БТА.
Специалисти от университета на Илинойс, цитирани от в. „Дейли експрес“, са установили, че полезната мазнина олеат в зехтина помага на увредения сърдечен мускул да функционира по-добре.Експертите приветстват вълнуващото откритие като поредното доказателство за ползата от „добрите мазнини“ за съществено подобряване и протекция на сърдечното здраве.
Авторите на проучването отбелязват, че полза от зехтина – основния компонент на Средиземноморската диета, има дори когато сърдечносъдовата недостатъчност вече е налице.
„Настоящото изследване е поредното доказателство в подкрепа на идеята, че консумацията на полезни мазнини като олеата оказва съществен позитивен ефект върху здравето на сърцето“, казва д-р Дъглас Левандовски от изследователския екип.
Крадец, нападнал мъж на бул. "Владислав Варненчик" Смелата и бърза реакция на служители от Първо…
От Водоснабдяване и канализация – Варна съобщават, че следните райони във Варна и областта остават…
Тежък инцидент до Приселци: Водач под въздействие на наркотици блъсна друг автомобил Тежка катастрофа е…
Николай Младенов: Планът за Газа е единственият път за край на насилието, въпреки резервите на…
Варна посреща чудотворната Хавайска (Иверска) икона на Пресвета Богородица В периода 14-17 август, жителите и…
Цените в ресторантите: Реалистични разходи или необосновано скъпо? Цените в българските заведения се формират като…
Leave a Comment