Категории: Интересно

Защо италианците живеят 10 години повече от българите

Реклама

С италианците сме братовчеди, ако съдим от данните на последните геномни проучвания, гените ни са сходни, следователно би трябвало да боледуваме от едни и същи болести и продължителността на живота ни да е близка.

Данните на Световната здравна асоциация посочват съвсем друго – българският мъж живее средно 71 г, докато италианеца – 81г. (подобно е съотношението и при жените), пише astrohoroscope.info. Последният доклад на българското министерство на здравеопазването посочва, че върху продължителността на живота най-негативно ни влияят болестите, свързани с кръвообращението – повишено кръвно налягане, атеро-склероза, инфаркт и инсулт, болести, свързани с тромби, както и онкозаболяванията и диабета.

На какво се дължи тази драстична разлика в продължителността на живота между българите и италианците?

На средиземноморската диета!

Средиземноморската диета е най-популярния и научно доказан здравословен начин на хранене в света. Все по-голям обем научни изследвания разкриват, че главната причина за доказаните ползи за здравето на средиземноморската диета е нейното богатство от антиоксидантни съединения.

Тези съединения, известни като феноли и полифеноли, присъстват в редица средиземноморски храни като грозде, маслини, плодове и, разбира се, в червеното вино и необработеното маслиново масло. Счита се, че тези съединения са ключов фактор, допринасящ за ниската честота в средиземноморския регион на сърдечносъдовите заболявания, затлъстяването, диабета, хипертонията, възпалителните процеси и някои видове рак. Те са отговорни и за по-голяма продължителност на живота на хората, които живеят в този регион.

Снимка: Pixabay

Вероятно най-широко изследваният източник на полифеноли в средиземноморската диета е зехтина тип екстра върджин. Смята се, че той е отличен източник както на полезни мазнини, така и на полифеноли. Въпреки това, поради факта, че много полифеноли са разтворими във вода, а не мастно разтворими, повечето от полифенолите на маслиновото дърво се губят по време на процеса на производство на зехтин.
Неотдавнашно университетско проучване показа, че екстрактът от маслинови листа (извлечен от листата на маслиновото дърво, а не от плодовете) съдържа от 30 до 40 пъти повече от общото количество полифеноли, които могат да се намерят в зехтина.

По една или друга причина, за българите е трудно да следват всеки ден средиземноморската диета, но има ли как да извлечем ползите от нея. Оказва че има!

Най-важната съставка на средиземноморската диета е маслиновото масло (зехтин), в което се съдържа ценния глюкозид ОЛЕУРОПЕИН, който в организма се редуцира до антиоксиданта хидрокситирозол. Съвременните изследвания показват, че той е най-мощния антиоксидант, 15 пъти по-силен от зеления чай и 3 пъти по-силен от коензим Q10.

Друго, което консумират италианците, а ние – не, е воден екстракт от свежи маслинови листа,  който по съдържание на антиоксиданти 30 пъти превъзхожда същото количество от зехтина екстра върджин. При това калоричността на продукта е сравнима с тази на сока от ябълки или други плодове! Ежедневната употреба на само 70 мл. екстракт от маслинови листа зарежда организма с мощна доза антиоксиданти и тонизиращи вещества, които до днес не са открити в нито един друг природен източник!

*******
Спонсор на наградата този месец:

Стани част от новините с NovaVarna.net! Изпрати ни твоята новина и снимки по всяко време на info@novavarna.net или на facebook.com/media.novavarna.
Всеки месец най-четената публикация по читателски сигнал печели НАГРАДА.
Подкрепи благотворителна кауза
За реклама: https://novavarna.net/реклама
Чети, споделяй и коментирай най-важното от Варна, България и света!

Реклама
Leave a Comment

Последни новини

Масов срив в приложенията на Meta: Какво се знае до момента?

Внимание: Сериозен срив в социалните мрежи на Meta засегна потребители Потребители на социалните мрежи в…

преди 7 часа

Кирилицата върху монета от 2 евро: БНБ в преговори след постъпило възражение

БНБ: Продължава процедурата по одобрение на възпоменателната монета с кирилица Първата българска възпоменателна монета от…

преди 7 часа

Илон Мъск на прага на историята: Ще стане ли първият трилионер в света?

Богатство колкото държава: Как Илон Мъск може да достигне границата от 1 трилион долара? Световната…

преди 7 часа

Кой влиза в новата Централна избирателна комисия? Илияна Йотова проведе публично изслушване

Пълният списък с кандидати за ЦИК: Президентът Илияна Йотова призова за политическа неутралност От работата…

преди 7 часа

Арестуваха младеж във Варна за продажба на райски газ на деца

Тежка мярка „задържане под стража“ за варненец, разпространявал райски газ сред непълнолетни Районният съд във…

преди 7 часа

Излязоха резултатите от НВО за 4. клас

Важна информация за родителите: Проверете резултатите от националното външно оценяване на четвъртокласниците Министерството на образованието…

преди 8 часа