По-големите чаши, в които ресторантите сервират виното, ни карат да го консумираме по-бързо и в по-големи количества, установи поръчано от британското правителство изследване, цитирано от в. „Дейли мейл“.
Учените от университета в Кембридж установили, че консумацията на вино се увеличава със 7 процента, когато то е сервирано в чаши с обем 370 милилитра. И обратно – изпитите напитки намаляват с 9,6 процента, ако бъдат поднесени в чаши с обем 270 милилитра.
Екипът на д-р Марк Пилинг провел обширни проучвания в барове и ресторанти в района на Кембридж в периода 2015-208 година, предаде БТА.
Но специалистите се натъкнали и на един парадокс – при увеличаване на чашите до 450 милилитра, изпитото вино било същото като при тези от 300 милилитра. Учените обясняват този факт с обстоятелството, че клиентите стават по-внимателни към консумацията си, когато им се предложи видимо много голяма чаша. Тогава те започват и да консумират по-бавно.
Учените от Кембридж установили също, че през вековете чашите, в които се сервирало виното, са повишили обема си седем пъти.
По публикацията работи: Ивайла Андонова
Делото срещу представители на Община Варна, Общинския съвет и бизнесмен се връща в Софийската градска…
Областна администрация Варна: Не е търсено съгласуване за държавен имот при „Празника на Варна“ Областна…
Предупреждение за морето: Опасно бурно вълнение по българското крайбрежие Предупреждение от първа степен за бурно…
90 случая на ентероколит във Варна за седмица, има и регистриран грип Ръст на чревните…
Чудотворният образ ще бъде изложен за поклонение в катедралния храм „Успение Богородично“ Хавайската, известна още…
Без такса за паркиране в Синята зона във Варна за празничния уикенд Зоната за кратковременно…
Leave a Comment