Категории: Интересно

В случай, че прекалявате със солта: Учени съветват да консумирате един конкретен плод

Реклама

Учени съветват да добавяме банани към своята диета. Причината за това е голямото съдържание на химичния елемент калий в този любим на мнозина плод. Счита се, че калият е един от седемте жизненоважни макроелемента в човешкия организъм и третият най-често срещан минерал в човешкото тяло. Този химичен елемент може да бъде наш верен приятел при борбата с негативните ефекти от прекомерната употреба на сол

Нидерландски лекари установиха, че бананите могат да подобрят здравето на сърцето, предаде ЮПИ.

Бананите са богати на калий, който като химичен елемент помага да се противодейства на отрицателните ефекти от солта в хранителния режим и понижава кръвното налягане. Това обясниха изследователите от Амстердамския университет.

Авокадото и сьомгата също са богати на калий. Той се съдържа и в различни зеленчуци, плодове, ядки, боб, млечни продукти, риба.

„Добре известно е, че голямата консумация на сол е свързана с повишено кръвно налягане и по-голям риск от инфаркти и инсулти“, обяснява авторът на изследването д-р Лиферт Фогт от Амстердамския университет.

В изследването са анализирани данни на почти 25 000 британски мъже и жени на възраст между 40 и 79 години, които са участвали в проучване между 1993 и 1997 г. Участниците са попълнили въпросници за навиците си на живот, анализирани са кръвното им налягане и проби от урина.

Изследователите открили, че когато консумацията на калий при жените се повиши, кръвното налягане спада. Не е установена обаче подобна връзка при мъжете.

Установено е, че при хората с най-висок прием на калий има 13 процента по-малък риск от сърдечни заболявания в сравнение с тези с най-нисък прием.

Данните от проучването са публикувани в изданието “Юръпиън харт джърнъл”.

Световната здравна организация (СЗО) препоръчва на възрастните хора да консумират дневно поне 3,5 грама калий и по-малко от 2 грама натрий (5 грама сол), отбелязва ЮПИ.

По публикацията работи: Пламена Сутева

Реклама
Leave a Comment

Последни новини

Промени в престоя на американски военни самолети в България: Ето каква е причината

Четири американски самолета напуснаха временно летище София В последните дни се появи интерес към присъствието…

преди 11 часа

СДВР започна проверка за заплахи срещу пострадали при катастрофата на „Челопешко шосе“

Разследват заплахи срещу пострадали при катастрофа: СДВР се самосезира по случая на „Челопешко шосе“ Столичната…

преди 11 часа

Тръмп: На Иран им отне твърде дълго време за преговори, ще платят висока цена

Тръмп към Иран: „Ще платите висока цена“ заради бавните преговори Напрежението в Близкия изток отново…

преди 11 часа

Румен Радев към Молдова: Реалните реформи са ключът към европейската интеграция

България подкрепя Молдова по пътя към ЕС: Радев и Мунтяну обсъдиха задълбочаване на отношенията Министър-председателят…

преди 12 часа

Рокади в приходната агенция: МС назначи Борис Михайлов за шеф на НАП

Борис Михайлов се завръща начело на НАП: Кой е новият изпълнителен директор? Министерският съвет официално…

преди 12 часа

Компенсации за семейства с неприети деца в градина във Варна и страната

Родители на неприети в детски заведения деца получават компенсации за 2026 година Правителството взе ключови…

преди 12 часа