Категории: Интересно

Учени казаха какви рискове крие употребата на големи количества алкохол от хора между 20 и 40 години

Реклама

Екип от изследователи, твърди, че ако хора между 20 и 40 години употребяват прекомерно количество алкохол, то това ще доведе до повишаване на риска от инсулт. Тези твърдения са направени на база 6-годишни наблюдения

Пиенето на алкохол между 20 и 40 години крие риск от инсулт, съобщи ЮПИ, позовавайки се на научно изследване. Хората, които приемат умерени до значителни количества алкохол, са по-застрашени от въздържателите и от тези, които пият съвсем малко, пише БТА.

Редуцирането на количествата алкохол във възрастовата група 20-40 години може значително да намали риска от инсулт при младите хора. Изследователи от Националната университетска болница в Сеул са работили с доброволци, които са преминали четири медицински прегледа и са дали информация за алкохолните си навици. Всички пациенти са били проследявани в продължение на 6 години.

Според данните от изследването хората, които изпиват най-малко 105 гр алкохол на седмица, могат да бъдат определени като приемащи средно или голямо количество алкохол. Слабият прием се равнява на по-малко от 105 гр. алкохол седмично.

Стандартното питие в САЩ съдържа 14 гр алкохол. Това се равнява на 340 милилитра бира, 140 милилитра вино или 42 милилитра концентрат.

Младите хора на възраст между 20 и 40 години, които пият най-малко 105 гр седмично в продължение на две или повече години, са 20% по-застрашени от инсулт в сравнение с въздържателите или тези, които пият съвсем малко. Рискът нараства с натрупването на години консумация. След 4 години умерено или повече от умерено пиене на алкохол рискът вече достига 23%.

Изследването е публикувано в сп. „Нюролъджи“.

По публикацията работи: Пламена Сутева

Реклама
Leave a Comment

Последни новини

Промени в престоя на американски военни самолети в България: Ето каква е причината

Четири американски самолета напуснаха временно летище София В последните дни се появи интерес към присъствието…

преди 11 часа

СДВР започна проверка за заплахи срещу пострадали при катастрофата на „Челопешко шосе“

Разследват заплахи срещу пострадали при катастрофа: СДВР се самосезира по случая на „Челопешко шосе“ Столичната…

преди 11 часа

Тръмп: На Иран им отне твърде дълго време за преговори, ще платят висока цена

Тръмп към Иран: „Ще платите висока цена“ заради бавните преговори Напрежението в Близкия изток отново…

преди 11 часа

Румен Радев към Молдова: Реалните реформи са ключът към европейската интеграция

България подкрепя Молдова по пътя към ЕС: Радев и Мунтяну обсъдиха задълбочаване на отношенията Министър-председателят…

преди 12 часа

Рокади в приходната агенция: МС назначи Борис Михайлов за шеф на НАП

Борис Михайлов се завръща начело на НАП: Кой е новият изпълнителен директор? Министерският съвет официално…

преди 12 часа

Компенсации за семейства с неприети деца в градина във Варна и страната

Родители на неприети в детски заведения деца получават компенсации за 2026 година Правителството взе ключови…

преди 12 часа