Учени стигнаха до заключението, че консумацията на храни и напитки с високо съдържание на антиоксидантни флавоноли, има възможността да намаля скоростта на отслабване на паметта ни. Такива са лукът, броколите, ябълките, червеното грозде, черният, зеленият и белият чай, както и червеното вино.
Яденето на храни с високо съдържание на антиоксидантни флавоноли, намиращи се в много плодове и зеленчуци, както и чай и вино, може да помогне за намаляване на скоростта на отслабване на паметта.
Това заключение направиха учени от университета Ръш в Чикаго, изследването е публикувано в списание Neurology.
Флавонолите принадлежат към клас фитохимикали, наречени флавоноиди, открити в растителните пигменти и признати за полезни за човешкото здраве. Те са най-често срещаните флавоноиди и включват кверцетин, кемпферол, мирицетин и изорамнетин. Особено богати на флавоноли са лукът, броколите, ябълките, червеното грозде, черният, зеленият и белият чай, както и червеното вино.
В проучването са участвали 961 доброволци на възраст около 80 години и без признаци на деменция. Всяка година в продължение на седем години те попълваха въпросник за хранителните си навици и също така оценяваха когнитивните способности, включително паметта.
В зависимост от това колко флавоноли приемат, участниците са разделени на пет равни групи. Първият приема 15 mg на ден, вторият 5 mg. Изследователите установяват, че хората с най-висок прием на флавоноли имат по-бавен когнитивен спад в сравнение с хората от последната група.
Според учените това се дължи на факта, че флавонолите имат противовъзпалителни и антиоксидантни свойства, което позволява на невроните да функционират нормално по-дълго време.
По публикацията работи: Пламена Сутева
България и Китай задълбочават стратегическото си партньорство Отношенията между България и Китай се развиват в…
Специализирана акция на полицията: Разбиха наркодепо, задържан е 44-годишен рецидивист В хода на мащабна специализирана…
Русия обвини европейските лидери в „непоследователно поведение“ относно мирния процес в Украйна Отношенията между Москва…
Провадия: 32-годишна жена седна зад волана след употреба на три вида наркотици Служители на реда…
Полицейска акция във Варна: Трима задържани за серия от кражби Служители на Второ Районно управление…
Полицията задържа двама нарушители на пътя: Случаи на нередовни превозни средства в Невша и Шумен…
Leave a Comment