Категории: Интересно

Проучване: Консумацията на любима на много хора напитка може да удължи живота

Реклама

Според проведено проучване приемът на умерено количество кафе може да доведе до удължаване на живота. Кофеинът премахва риска от сърдечни заболявания, като същевременно с това носи своите полезни вещества

Пиенето на умерени количества кафе може да намали риска от ранна смърт с до 31 процента, според ново проучване. То изследва данни за кофеиновите навици на повече от 171 000 британци. Става ясно, че тези, които пият две чаши на ден, са с между 16 и 21 процента по-малка вероятност от преждевременна смърт, спрямо своите връстници, които избягват кафето.

Екип от Южния медицински университет в Гуанджоу, Китай, изследва данни от Биобанка на Обединеното кралство, като в продължение на седем години изследва участници, които не са имали рак или сърдечни заболявания.

Проучването установи, че тези, които са приемали умерено количество кафе на ден – дефинирано като между една и половина до три и половина чаши, са с по-нисък риск от преждевременна смърт, например такава причинена от рак или сърдечни заболявания.

Тези, които пият кафе без подсладител, са с до 29% по-малко вероятност да умрат от тези, които не пият кафе, като цифрата се повишава леко до 31% за тези, които добавят лъжица захар. Резултатите от изследването са публикувани в Annals of Internal Medicine в понеделник.

Д-р Кристина Уи, заместник-редактор на списанието, предупреди, че резултатите от проучването не са строго доказателство, че пиенето на кафе намалява риска от смърт.

Друго проведено проучване, публикувано през март от болницата и института за сърдечни заболявания Бейкър в Мелбърн, Австралия, установява, че пиенето на две или три чаши кафе дневно може да бъде свързано с намален риск от сърдечни заболявания.

Изследователите открили, че като цяло консумацията на две до три чаши кафе на ден води до 10-15 процента по-нисък риск от развитие на коронарна болест на сърцето, сърдечна недостатъчност и проблем със сърдечния ритъм.

По публикацията работи: Силвана Димитрова

Реклама
Leave a Comment

Последни новини

Папа Лъв XIV в Испания: Психичното здраве е приоритет, насилието над жени – неприемливо

Папа Лъв XIV в Барселона: Между хуманитарните мисии и протестите за светска държава По време…

преди 5 минути

На много места във Варна спира водата днес (10 юни)

От Водоснабдяване и канализация – Варна съобщават, че следните райони във Варна и областта остават…

преди 10 минути

Търсите работа зад граница? Проверете тези 5 неща, за да не станете жертва на измама

Работа в чужбина: Чеклист на Инспекцията по труда разкрива как да избегнем измами Планирате кариерно…

преди 21 минути

Директни полети и бизнес възможности: Какво договориха София и Пекин?

Нови хоризонти пред икономиката: България и Китай засилват партньорството си България предприема решителни стъпки към…

преди 26 минути

Непълнолетен с 14 присъди нападна мъж с нож в столицата

17-годишен младеж с 14 присъди извърши грабеж с нож в София Софийска районна прокуратура привлече…

преди 35 минути

Земетресение е регистрирано край наш град: Има ли опасност?

Трус с магнитуд 2.1 разлюля района на границата с Република Северна Македония Службите за сеизмичен…

преди 44 минути